Et af de 24 kuppelhjul er skruet på en stump krydsfiner så vi kan vælge en
højde i vinkelbeslaget til hjulakslerne. Herefter skrues en skrue i et andet stykke krydsfiner
hvor spidsen af skruen netop går gennem krydsfineren. Med den kan skruen ridse en linie i
hele vinkeljernets længde. |
|
|
Nu hvor den præcise hjulhøjde er ridset ind kan de 24 stykker vinkeljern saves
fri af hinanden. Endefladerne af vinkeljernstykkerne slibes rene. |
|
|
Der bores huller til hjul og tre skruer til at skrue vinkeljernet fast på
undersiden af kuppelringen. |
|
|
Fladjern til ringen som kuplen skal rulle på leveres i længder af 6 meter. Der
skal samles 3 stykker for at nå de ca. 15,7 meter rundt om tårnringen. |
|
|
Med tre skruetvinger trækkes fladjernet stramt om tårnringen. |
|
|
Med vinkelsliber saves overskydende fladjern af, faktisk lidt mere end det. Der
saves yderligere ca. 5 mm mere af, så fladjernet ikke kan nå rundt. Efter fladjernet er blevet
svejset sammen skal den derfor slåes ned over tårnringen med hammer. Herved må den nødvendigvis
udvide sig og den strammer derfor ganske kraftigt og tilpasser sig herefter tårnringens omkreds. |
|
|
Svejsefladerne slibes rene. |
|
|
Tårnringen er nu samlet. |
|
|
Kuppelhjul skrues fast i vinkelbeslagene og monteres på undersiden af kuppelringen. |
|
|