13, 15 Masonitpladernes samling overmales med en oliebaseret hvid maling. Herefter tages en rulle ostelærred og glittes oveni den våde maling med en spatel. Herefter overmales lærredet med maling igen. Efter første overmaling, ses overfladen at være tætmalet og meget nupret, som om fibrene i lærredet rejser sig. | ![]() |
![]() |
25,26 Når malingen inspiceres dagen efter, ses, at malingen ikke længere er tæt. Lærredets struktur ses tydeligt igennem malingen, som om at malingen er trukket ind i lærredets fibre. | ![]() |
![]() |
22,23 Efter anden overmaling, begynder lærredets struktur at været dækket af malingen, men der kan stadigvæk ses meget små porer som følger lærredet. Efter 14 timer på kuplen er alle 33 samlinger overmalet mindst to gange. |
![]() |
![]() |
83,84 En sammenligning mellem ostelærred og de samlinger der i 2008 blev dækket med gaze, viser at gazen efter to overmalinger, har en overflade der er lukket mere tæt. Gazen er altså bedre, ved at kræve færre overmalinger, men gaze er desværre også et meget dyrere materiale. | ![]() |
![]() |